Följ Tre Sverige

Charlotta Lindahl ny direktör för kundservice och lojalitet på 3

Pressmeddelande   •   Maj 27, 2009 09:09 CEST

Charlotta Lindahl har anställts som direktör för kundservice och lojalitet på mobiloperatören 3. Hon kommer att ingå i ledningsgruppen och rapportera till koncernchef Peder Ramel.

Charlotta Lindahl kommer närmast från en tjänst som chef för försäljning och marknadsföring på EF Education. Tidigare har hon varit först Sverige- och sedan Nordisk chef på samma företag och innan dess callcenterchef på Transcom. Hon har också varit "luma" på Kinnevik och har examen från Handelshögskolan i Stockholm.

Charlotta Lindahl är 33 och när tidningen Shortcut nyligen utsåg henne till en av landets främsta unga kvinnliga ledare var motiveringen: "Hon har stor erfarenhet av att leda och bygga organisationer och ser problem och utmaningar som personlig utveckling. En skarp ledare på väg upp i svenska näringslivet."

- Vi är väldigt stolta över att Charlotta kommer till oss. Vår kundservice har utvecklats fantastiskt bra de senaste tre åren och det är en utmaning att ta den till ännu högre nivåer, men jag är övertygad om att Charlotta Lindahl är rätt person att göra detta, säger Peder Ramel, koncernchef på 3 Skandinavien.

Charlotta Lindahl kommer att tillträda tjänsten på 3 den 10 augusti . Hon efterträder Thomas Wandahl som gått till nya uppgifter utanför 3.

Bilder:
Nedladdningsbara bilder finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/

Peder Ramel, Skandinavienchef 3
Mobil: (+46) 0735-333 023
Epost: peder.ramel@tre.se

Erik Hörnfeldt, Information & PR
Mobil: (+46) 0735-337404
Epost: erik.hornfeldt@tre.se

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med drygt 20 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40 %). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.