Följ Tre Sverige

Mobiloperatören 3 lanserar unikt servicecenter

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2011 13:03 CEST

Mobiloperatörens nya koncept 3ServiceCenter innebär att befintliga kunder kan få hjälp med sina ärenden i en fysisk butik. Kunder kommer bland annat kunna få sina mobiler lagade på plats medan de väntar i lokalen.

Klockan 10 på tisdagen öppnade 3 dörrarna till 3ServiceCenter på Gamla Brogatan 27 i Stockholm. Mötesplatsen är till för både privat- och företagskunder som behöver service. Personalen hjälper kunder med samma frågor som kundservice på telefon gör som till exempel att komma igång med mobil eller modem, mjukaruuppgraderingar, faktura- och abonnemangsfrågor. Det kommer även anordnas smartphone-utbildningar för 3s kunder.

Förutom 3s teknikkunniga personal finns personer från Anovo på plats som lagar trasiga mobiltelefoner. Unikt för detta servicekoncept är att kunder kommer kunna få sina mobiler lagade på plats medan de väntar. 3ServiceCenters öppettider är: vardagar 10.00-18.00 och lördagar: 10.00-16.00.

– Våra kunder har efterfrågat en fysisk kundservicebutik. Det känns därför jättebra att vi startar ett nytt servicekoncept som är ytterligare ett steg i kampen för nöjdare kunder, säger Anna Nordh, kundservicedirektör på 3.


Om 3

3-gruppen är en ledande ägare och operatör av infrastruktur för telekom med ett brett utbud av tjänster i 11 länder .Dessa inkluderar tredje generationens (3G) multimedia mobil kommunikation och andra generationens mobila kommunikationsnät, fasta teletjänster, fiberoptiskt bredband och radio broadcasting. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison Whampoa Limited (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information och 3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se

Bifogade filer

Word-dokument