Följ Tre Sverige

Nästa steg för eSIM - beställ och aktivera direkt online

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2019 09:37 CEST

Tre fortsätter utvecklingen kring eSIM och gör det möjligt för alla befintliga kunder att beställa och aktivera eSIM direkt via Mitt3. Lanseringen är det första steget mot ett helt digitalt flöde.

- Många av våra kunder nämner eSIM som en fördel i våra kundnöjdhetsmätningar och nu har vi gjort det ännu enklare för våra befintliga kunder att byta till eSIM. Istället för att gå till en butik eller vänta på att QR-koden ska komma med posten kommer man igång på ett ögonblick, säger Rune Pedersen, chef för konsumentaffären på Tre.

För att beställa och aktivera eSIM loggar kunden in på Mitt3 med sin dator och följer instruktionerna, det tar bara några minuter så kan man använda sitt eSIM. Fördelarna med eSIM är många, framför allt tack vare möjligheten att ha flera abonnemang i samma telefon.

- Nästa steg är att fortsätta digitalisera kundresan och göra tekniken tillgänglig för fler typer av hårdvara. eSIM är en spännande tjänst som skapar många möjligheter framåt, säger Rune Pedersen.

Tre var först med eSIM till Apple Watch 2018 och har sedan dess fortsatt ligga i framkant genom att vara först ut med att erbjuda tjänsten för iPhone och surfplattor.
 

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.